Vecka 44.

Nu är det alltså äntligen höstlov, och det var välbehövligt kan jag säga.
Vi trodde att det inte kunde bli värre i fråga om trötthet, lesshet och gråhet som uppfyllde oss men oj så fel man kunde ha, igår utspelade det sig som skulle komma att utlösa en total mental kollaps, psykos, apati, svininfluensan, panikångest och röda hund; det var en historialektion, sjuttio minuter terror. Det var den ökände vikarien som var tillbaka, kallare och mer hänsynslös än någonsin och med en löjligt långhårig ny frisyr (en tydlig reaktion på en för honom svår separation och desperat försök att återta sin ungdom och en tid innan han fått sin själ ärrad och förvanskad). Nedan följer den pageskonversation som jag och Hanna förde innan Mr. Arg kom och la sig i och vi övergick till mail. Då det ligger i pageskonversationens natur att dela upp sig på två datorer innehar jag endast den ena delen men ni (kära läsare) kan säkert föreställa er de saknade pusselbitarna och framförallt återuppleva denna fruktans lektion och våra känslor under densamma.

För att... vi kommer ju inte att jobba någonting idag utan nu kommer vi sitta här i 70 minuter och bara vänta helt tysta.

Nej tack.

Vi måste rymma

Vi kanske kan gräva oss ut?

Japp. Precis vad jag tänkte.

 

Ja.. fattar nu.. mullvadar är blinda.

Vad ska vi ta oss till då.

Det känns ju verkligen som att.. han är ju vikarie och alltså kan han inte bestämma över oss.

 

Hanna jag är rädd.


Jag kan erkänna att jag var rädd men i slutändan var det ändå vi, det förtryckta folket som segrade. För medan jag sitter här tryggt i min säng med nio dagars ledigheter och festligheter framför mig sitter Mr. Arg i en tom och kall etta någonstans i Umeå, han stirrar ut i luften, mumlar något för sig själv, iförd gårdagens kläder, han äter grillchips till frukost, i sin ensamhet, hans liv har kollapsat men ingen antecknar. Och medan jag har nio dagars ledigheter och festligheter framför mig har han nio dagars arbetslöshet, vi var de som segrade.


Det här blev en onödigt lång text och mycket längre än vad jag tänkte mig och dessutom har jag nu en liten, liten grå klump av hemskheter i min mage, bara för er kära läsare. Nu måste jag tänka på något annat en stund.

Trevlig helg.

//Eva

Meddelande till Frankrike

Hallå där Jessica. Hoppas du har det bra bla.bla.bla.
Se till att få tag på mig eller Hanna NU.
(Använder alla kanaler jag har tillgång till för att få ut mitt meddelande, ja. Tv:reklam var lite pricy)
//Eva
Edit: Struntsamma. Glöm allt. Haha

Jullunch

Idag åt vi kyckling till lunch. Den luktade och smakade glögg. Bara så att ni vet. 

//Leftovers

Frankrike

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej alla i Sverige!
Jag bor hos en jättetrevlig tjej som heter Marine. Hon är dock 94, men det funkar bra. Hon är MYCKET duktig på engelska om man jämför med hennes vänner. Vi anlände till Tyskland i fredags, vi var på deras skola, sen gick vi på stan ett tag, sen på kvällen så for åtta av oss svenskar till ett ställe där Julias franska hade fixat ett "surprise praty", det var som att vara på ett mellanstadiedisco. Dom bjöd på paj och hoppade till musiken.. vi svenskar satt och var astråkiga, vi var trötta och ville hem.
I går, lördag, så började vi med en traditionell fransk frukost. Jag fick äta croissants och en bit baugette. Sen så åkte vi till affären och köpte mat. Hela affären är ty en stor chark där man kan välja vad man vill. Efter vi varit på affären så åt vi lunch, med efterätt. Man äter ALLTID efterätt till varje måltid. Även när man äter lunch på skolan så får man efterätt. Jag fick även smaka på massa olika ostar.
Efter lunchen så for vi till badhuset. Det var inte alls kul. Vi få svenskar som var där satt och frös och vi ville hem. De har även gemensamma omklädningsrum och duschar på badhuset. Mycket konstigt, istället så får man ett eget bås där man ska byta om.
Efter badet så skulle vi på tjejkväll, jag fick hjälpa alla tjejerna hur man kunde fixa deras hår och smink. Det var ganska roligt, de hade aldrig hört talas om värmeskydd för håret som man ska använda innan man plattar det så de kallade den för "the magical swedish thing" ganska skumt.
När vi (jag och tre franska tjejer) åkte till tjejkvällen så träffade vi tre andra franska tjejer. Alla var asdåliga på engelska. Det var alltså tre av sju som kunde prata lite engelska, de andra vägrade. Så jag satt där hela kvällen och fick lyssna på franska (de pratar helt sjukt otroligt snabbt) så jag kunde typ bara höra ett eller två ord i ur varje mening. Det var väl inte direkt en superrolig kväll. Men ändå helt okej.
Just nu så gör Marine sina läxor, de har sjukt myckett läxor och massor med skolarbete, deras skoldagar börjar klockan åtta på morgonen och slutar klockan sex på kvällen, och vissa av dem går i skolan på lördagar. Det borde vara förbjudet. Det är helt sjukt.
Så när Marine är klar med sina läxor så ska vi till någon slags marknad tror jag. Jag har inte riktigt förstått vad vi ska göra där men jag hoppas att det blir kul. Vi ska även äta lunch innan.. de ska bjuda mig på den fruktade franska maträtten choucroute.. så jag hoppas att jag överlever den. Ni som inte vet vad det är? Google is your friend.
Imorgon så ska vi till Strasbourg, det ska bli helt undebart att få träffa alla svenskar igen!!

Jag saknar Sverige. Plus att jag har inget internet, förutom när jag stjäl Marines dator. Men det kan jag tyvärr inte göra så ofta. Så jag hoppas att jag kan skriva mer innan jag kommer till Sverige.
Så ni får ha en trevlig vecka alla  S08b;are och alla fäääänz som läser våran blogg.

ps. det lär finnas en hel del stavfel i den här texten. Men det beror på att tangenterna sitter på andra platser än vad de gör på det svenska tangentbordet!

/ Jessica.


Sista sekunderna...

..av min skoldag.
Om 24 timmar är jag, Julia och Camilla i Frankrike och kommer säkert ha de hur kul som helst...ni andra i S08B kommer att sitta här på Minerva och vänta på att eran religionslektion ska börja..

Hit ska vi.

http://www.ot-saverne.fr/ot_saverne/default.asp?rub=11


Au revoir mes amis.

/ Jessica

God morgon alla fans



Sitter och lyssnar på Kodjo. Han är kul.
Det är onsdag idag. I morgon åker jag till Frankrike. Det ska bli kul..tror jag.


/ Jessica

Samhällskunskap..

...suger.
Funderar helt seriöst på att skjuta mig i ögat just nu i skrivande stund.

/Jessica

Jag har inte tid med det här...

Om vi ska kunna blogga ihop till en taxi är det nog bara att börja skriva så...
Jaa... hm... mm... otroligt mycket som har hänt idag.

- Jag och Jessica såg en helikopter.
- Vi har träffat tyskisar.
- Vi har shoppat loss på Åhléns.
- Vi har ätit kyckling.

Våra liv är så spännande så det finns inte motstycke på denna jord.

Nu måste jag hämta kaffe, auf wiedersehen (tacka Heidi Klum för den).

//Eva

Nej tack höstack

Jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinjagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintetejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte
jagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillintejagvillinte.



(Spanskasamhällskunskapskonfliktsanalysjudendomsprov)


//Eva

Kanelbullens dag

Idag är det alltså söndag den 4 oktober tillika kanelbullens dag. Ni tror att ni har det jättebra där borta i USA, många fina saker finns där, många coola människor och stora städer men, har ni en hel dag vigd endast åt kanelbullen? Nej, just som jag trodde. I Sverige är det det enda vi gör idag, äter tusentals kanelbullar, det regnar kanelbullar, kanelbullar överallt; i byrålådor, i magar, på tv, i påsar, under sängen, i böcker, på stan och, i små hemliga tunnlar under marken, bullfest bullfest hela dan'.
Som ni kanske märker har jag egentligen inget vettigt att skriva om, detta är bara ett desperat försök att komma undan spanskapluggandet.

Nedan en lista på saker som man kan göra istället för att plugga spanska:
- Uppdatera bloglovin' var sjätte sekund och låtsats att de ska ha kommit några nya inlägg.
- Städa upp på rummet, väldigt roligt när man tänker efter.
- Gå en sväng i huset, vem vet vad man kan hitta för skojsigt där?
- Borsta håret, igen.
- Se på repriser av 'Vem vet mest?'.
- Framkalla huvudvärk två dagar i rad, det är ett tecken på att jag anstränger mig alldeles för hårt.
- Måla nagellack.
- Göra hopprepsfreestyles, detta är faktiskt nödvändigt på riktigt.
- etc. etc./skjuta sig i ögat.

Ni behöver inte tacka mig för dessa fantastiska tips, jag är naturligt generös.


//Eva

RSS 2.0